Naturalne środki dietetyczne na sen

Udostępnij:

Jeśli zastanawiasz się, jak uzyskać dobry sen w naturalny sposób, w oparciu o styl życia, dietę i ziołowe środki zaradcze, sprawdź te wskazówki ekspertów dotyczące naturalnych środków dietetycznych na sen.

W społeczeństwie go-go-go, w którym wszyscy żyjemy, może być trudno zrelaksować się wystarczająco, aby uzyskać dobry sen. Chociaż może się wydawać, że nie ma większego problemu z ograniczeniem liczby godzin snu, brak odpowiedniej ilości snu może zwiększyć ryzyko wystąpienia wysokiego ciśnienia krwi, chorób serca, udaru, słabego zdrowia psychicznego i otyłości. Niestety, jedna na trzy osoby dorosłe nie wysypia się wystarczająco. Bez snu w swoim życiu, nie byłbyś w stanie funkcjonować prawidłowo lub cieszyć się tym pięknym życiem z bliskimi wokół ciebie. Na szczęście istnieją naturalne metody, aby zwiększyć jakość i czas trwania snu bez skutków ubocznych leków nasennych. Jeśli chodzi o dobry sen, praktykowanie prostych nawyków związanych z dietą i stylem życia może pomóc w zapewnieniu, że Twój sen pozwala Twojemu ciału w pełni się naładować.

Dlaczego potrzebujesz snu

Sen jest istotną funkcją, która pozwala organizmowi na naprawę, naładowanie umysłu oraz wspomaga uczenie się i zapamiętywanie. Każdy człowiek ma swój wewnętrzny zegar, rytm okołodobowy, który reguluje cykl snu, kiedy się budzisz i kiedy zaczynasz odczuwać zmęczenie. Niestety, wiele czynników związanych ze stylem życia i dietą może negatywnie wpływać na rytm okołodobowy i prowadzić do bezsenności. Bezsenność, czyli trudności z zasypianiem, utrzymaniem snu i nadmierne wysypianie się, dotyka 35% dorosłych osób w USA.

Bezsenność i inne problemy ze snem mogą być spowodowane wysokim poziomem stresu, częstą drzemką po południu, ekspozycją na ekrany przed snem i wysokim spożyciem kofeiny późnym popołudniem. Spożywanie rafinowanego cukru i zbóż w diecie może również obniżać poziom energii i obniżać jakość snu. Również brak składników odżywczych, takich jak wapń, magnez i witaminy A, D, E i K, został powiązany z niską jakością snu i problemami z zasypianiem.

Chociaż zaburzenia snu mogą być przyczyną wielu osób niespokojnych nocy, istnieje wiele naturalnych środków na sen, takich jak waleriana, rumianek, melatonina, ograniczenie czasu spędzanego przed ekranem, wypicie ciepłej filiżanki herbaty lawendowej przed snem, ćwiczenia fizyczne rano i unikanie niektórych pokarmów przed snem.

Lawenda może również pomóc w lepszym zasypianiu

Naturalne środki dietetyczne na sen: Rośliny botaniczne

Kilka ziół jest powszechnie stosowanych ze względu na ich uspokajające, relaksujące działanie, w tym jako środki wspomagające zasypianie. Niektóre z nich można pić w postaci herbaty, wdychać przez dyfuzor, stosować na skórę jako krem lub przyjmować w postaci suplementów. Oto trzy z najbardziej powszechnych.

Niektóre rośliny botaniczne zostały powiązane z korzyściami dla snu.Waleriana rosnąca w moim ogrodzie.

  • Waleriana. Waleriana to zioło lecznicze, które było stosowane przez starożytnych Greków i Rzymian w leczeniu bezsenności. Zioło to zawiera związki, które mogą pomóc w promowaniu snu i zmniejszaniu niepokoju. Chociaż bezpośredni mechanizm działania waleriany nie jest znany, wykazano, że wchodzi ona w interakcje z neuroprzekaźnikiem GABA w mózgu. Niski poziom GABA został powiązany z niską jakością snu, dlatego przyjmowanie waleriany w formie suplementu lub herbaty może pomóc poprawić jakość snu i zwiększyć poziom GABA w mózgu.

Uspokajający rumianek.

  • Rumianek. Rumianek jest kolejnym środkiem ziołowym, który jest stosowany od tysięcy lat w celu zwalczania bezsenności i promowania dobrego nocnego wypoczynku. To zioło jest powszechnie spożywane w postaci herbaty, ale może być również stosowane w postaci ekstraktu i w formie miejscowej. Obiecujące badania na zwierzętach wykazały, że zioło to jest bezpiecznym i skutecznym środkiem wspomagającym zasypianie, jednak w badaniach na ludziach uzyskano mieszane wyniki. Nadal dobrym pomysłem jest wypicie filiżanki herbaty rumiankowej przed snem, co może pomóc Ci się zrelaksować i odprężyć na noc.

Przeczytaj więcej o zaletach Melatoniny dla snu.

  • Melatonina. Melatonina jest hormonem, który jest uwalniany przez gruczoł w mózgu, szyszynkę, aby ostrzec organizm, że nadszedł czas, aby zacząć zwijać się na dzień. Niestety, wiele osób, które stosują ubogą dietę, są chronicznie zestresowane lub cierpią na bezsenność, może mieć niski poziom melatoniny. Przyjmowanie suplementu melatoniny może pomóc w łagodzeniu objawów bezsenności i przywrócić naturalny rytm okołodobowy.

Lavender Chai Latte

  • Lawenda. Picie filiżanki herbaty lawendowej przed snem może poprawić jakość snu. Zapach lawendy może również promować głęboki, spokojny sen, który może naprawić i przywrócić Ci siły. Ponadto, wykazano, że herbata lawendowa pomaga zmniejszyć poziom stresu i niepokojących myśli, które mogą nie pozwalać Ci zasnąć do późna w nocy.

Porady dotyczące stylu życia ułatwiające zasypianie

  • Powiedz "nie" ekranom. Chociaż oglądanie kilku odcinków serialu przed snem może być relaksujące, niebieskie światło emitowane przez ekrany może sprawić, że Twój organizm pomyśli, że jest rano i uniemożliwi uwolnienie melatoniny. Zamiast oglądać swój ulubiony program przed snem, spróbuj przeczytać dobrą książkę, wziąć ciepłą kąpiel lub zagrać w grę planszową z przyjaciółmi i rodziną, aby pomóc Ci się zrelaksować na noc. Jeśli jednak koniecznie chcesz obejrzeć serial, możesz założyć okulary blokujące niebieskie światło, które pomogą zapobiec przesunięciu rytmu okołodobowego przez niebieskie światło, ale i tak najlepsze są zajęcia bez ekranu.

Ćwiczenia wykonywane wcześniej w ciągu dnia - takie jak spacer lub wycieczka - mogą pomóc w lepszym zasypianiu.

  • Ćwicz rano. Ćwiczenia fizyczne przynoszą tak wiele korzyści zdrowotnych, ale ćwiczenia wykonywane później w ciągu dnia lub nawet na kilka godzin przed snem mogą zakłócić sen. Po ćwiczeniach Twoje ciało jest pobudzone i gotowe na cały dzień, co może uniemożliwić wydzielanie melatoniny. Również obfite pocenie się w wyniku treningu może spowodować, że organizm będzie potrzebował dużo czasu, aby w pełni ochłonąć i zrelaksować się przed snem. Najlepiej jest ćwiczyć rano lub wczesnym popołudniem, co zapobiegnie zakłócaniu snu przez rutynę treningową.

Mądra przekąska przed snem

Spróbuj cieszyć się zdrowymi przekąskami, takimi jak ten Pistachio Cherry Coconut Crisp.

To, co spożywasz tuż przed snem lub kilka godzin przed nim, może mieć ogromny wpływ na jakość Twojego snu. Wykazano, że niektóre produkty spożywcze, takie jak kiwi, wiśnie, orzechy włoskie i ryż, pomagają w zasypianiu. Wykazano, że inne pokarmy i napoje, takie jak czekolada, kawa, alkohol, napoje gazowane i sok pomarańczowy, mogą zakłócać sen. Jeśli zdecydujesz się zjeść małą przekąskę przed snem, dlaczego nie spróbować kwadratu Pistachio Cherry Coconut Crisp, który pomoże zaspokoić swój słodki ząb, zapobiec sięgnięcie po wyrafinowane przekąski i nagradzać cię z korzyści, że wiśnie mają do zaoferowania dla dobrego snu.

Wystarczająca ilość snu jest nie tylko dobra dla Twojego ciała, ale także dla Twojego ogólnego samopoczucia. Spróbuj dodać niektóre z tych naturalnych dietetycznych środków na sen do swojej nocnej rutyny i zobacz, co działa dla Ciebie najlepiej.

Warte uwagi

Zwiększanie różnorodności w diecie

Jedną z najważniejszych rzeczy w systemie żywnościowym jest zapewnienie wszystkim ludziom dostępu do różnorodnej i zdrowej żywności, która wspiera ludzkie zdrowie, nie zagrażając planecie...

Sekcje portalu